Zespół Administracyjny
- Barbara Palczewska - Księgowa
- Ewelina Gutowska - Sekretariat
Do zadań zespołu ds. administracyjnych należą sprawy kompleksowego planowanie budżetu w zakresie finansowym i rzeczowym, analizowanie sprawozdawczości i jego realizacji, obsługi finansowo - księgowej i gospodarczej PCPR, a w szczególności:
- koordynacja prac w zakresie opracowywania budżetu, koordynacja prac planistycznych;
- wykonywanie funkcji dysponenta środków budżetu, przekazywanie środków podległym dysponentom, sporządzanie wymaganych sprawozdań z wykonania budżetu, środków pozabudżetowych oraz realizacji zadań inwestycyjnych;
- dokonywanie okresowych analiz i ocen przebiegu realizacji dochodów i wydatków budżetowych przez podległe jednostki organizacyjne pomocy społecznej;
- obsługa finansowo - księgowa w zakresie budżetu i środków pozabudżetowych;
- gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi oraz współpraca i współdziałanie w tym zakresie z pozostałymi zespołami PCPR;
- miesięczne rozliczanie faktur;
- planowanie i realizacja inwestycji, remontów oraz zakupów inwestycyjnych i opracowywanie sprawozdawczości w tym zakresie;
- organizowanie sporządzania, obiegu i archiwizowanie dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki, sporządzanie kalkulacji wynikających z kosztów wykonywania zadań;
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikających z kosztów wykonywania zadań;
- sporządzanie sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji ekonomicznych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozeznanie osób mających odpowiedzialności za to mienie;
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
- prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na wykonaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zwieranych przez jednostkę, postrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, zapewnieniu terminowego ściągania należności o dochodzenia rozliczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora jednostki, dotyczących prowadzenie rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad prowadzenie i rozliczania inwentaryzacji;
- kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz ich zmian;
- opracowywanie zbiorowych sprawozdań finansowych w wykonywaniu budżetu oraz ich zmian;
- opracowywanie zbiorowych sprawozdań finansowych w wykonywaniu budżetu i analiz;
- diagnozowanie i opracowywanie powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych wspólnie z samorządami gmin i organizacjami pozarządowymi;
- monitorowanie i składanie corocznych sprawozdań z realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych do 30 marca każdego roku za rok poprzedni;
- zapewnienie szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu;
- sporządzanie analiz i sprawozdań;
- udzielanie mieszkańcom informacji o prawach i uprawnieniach z zakresu pomocy społecznej;
- obsługa administracyjna Centrum.
|